Door op 12 mei 2017

Bijdrage Evaluatie Ondernemers Fonds Assen (OFA)

Er wordt ons als raad gevraagd in te stemmen met het voorstel om voortzetting van het Ondernemersfonds Assen (OFA) voor onbepaalde tijd.

In het opiniërend debat, hebben we al een aantal kritiekpunten naar voren gehaald.  Al dan niet gevoed door de ondernemers van  nu, Nominus,  maar ook al benoemd kort na de pilotfase van OFA zelf.
Communicatie met,  en betrokkenheid van de ondernemers. En ook een evaluatie na een minimale response op de uitgezette enquête verdient wat ons betreft geen schoonheidsprijs……….!

Het voorstel dat GroenLinks deed om geen digitale enquête uit te zetten, maar hierbij studenten in te zetten vinden wij een goed idee, maar kan helaas niet meer met terugwerkende kracht.
De kritische ondernemers en OFA hebben in de laatste brieven die zij begin mei aan ons hebben gestuurd aangegeven heel graag met elkaar te gaan overleggen. Dus roepen wij nogmaals op ……aan beide partijen…..dat nu dan ook zo snel mogelijk te gaan doen.

De PvdA vindt natuurlijk niet dat we moeten stoppen met OFA,  we zijn wel op de goede weg, maar hiermee roep ik graag de andere partijen ook op om niet in te stemmen met het voorstel zoals het nu voorligt. Maar de meetlat naast het functioneren van het ondernemersfonds straks na twee jaar er nog eens naast te leggen, alvorens in te stemmen voor onbepaalde tijd.