Door op 5 januari 2015

Een goed 2015 gewenst!!

Het kerstreces; een periode waarbij de focus op de politiek even verzwakt en met gezin, familie en vrienden de banden weer worden aangehaald. Maar het is begin januari, het kerstreces zit er op en het gewone leven vraagt weer de aandacht die het verdient.

Het jaar 2015 beloofd een ‘dynamisch’ (!) jaar te worden. Het kan aan mij liggen maar ik ervaar zowel globaal als in eigen land erg veel gedoe en onrust. Ook in onze eigen gemeente, onze stad Assen, zal het aan gedoe en onrust niet ontbreken. Overigens is dit niet persé steeds negatief uit te leggen..Maar te denken valt onder andere aan de grote projecten van de FlorijnAs, het 1e jaar van de uitvoering van de 3D’s (Participatiewet, Jeugdwet, WMO), de groei wel of niet van de (lokale) economie, de (financiële) ontwikkelingen van de Nieuwe Kolk, het wel of niet verzelfstandigen van het primair openbaar onderwijs in Assen (Plateau), het TT feest.

De fractie van de PvdA zal het komende kalenderjaar scherp maar met realiteitszin blijven koersen op de belangen van de individuele Assenaar en de sociaal en economisch zwakkeren in het bijzonder.

Het meldpunt dat sinds 1 januari via onze website is geopend, geeft u en anderen de mogelijkheid ons te laten weten wat uw mening is en uw ervaringen zijn. Laat het ons weten! Nog beter is wanneer we u de hand eens kunnen schudden tijdens een ledenvergadering, waar u als belangstellende ook van harte welkom bent. Of mail eens met een van de fractieleden of zit eens aan bij een van onze fractievergaderingen, het motto is ‘samen werkt beter’!

U bent van harte welkom!

Martin Sagel