Door op 29 november 2013

PvdA akkoord met werkprogramma en voorbereidingskrediet Florijnas 2014

De Florijnas is een majeur project waar de gemeente met recht trots op kan zijn. Aan het begin van deze raadsperiode is de integrale structuurvisie vastgesteld en dus ook de ontwikkelingsrichting van de Florijnas gemaakt. De PvdA fractie wil het college complimenteren met de gedegenheid, de voortvarendheid en de gedrevenheid om deze belangrijke ontwikkeling van de stad gestalte te geven. Het is zeker niet niks. Voor 2014 staan 10 projectonderdelen in de aandacht met ieder hun eigen agenda en eigen tempo.

Een paar opmerkingen wil de PvdA fractie het college meegeven. Zorg ervoor dat Assen in 2014 niet het Amsterdam van het Noorden wordt. Straat open, straat dicht, dezelfde straat weer open en weer dicht.

En ten aanzien van de de sensortechnologie formuleert het college als stip op de horizon de realisering van een High Tech Sensor Campus.

De stip op de horizon moet volgens de PvdA fractie zijn:

“Assen heeft een leidend samenwerkingsverband in de wereld van de sensortechnologie” .

Dat is de inhoud, dat is de stip. Een campus is daar één van de gevolgen van.

De PvdA fractie ziet de projecten van de Florijnas allemaal als elementen die onze stad van goede spin offs voorziet. Natuurlijk, in de raad leveren de projecten stevige discussies en gesprekken op. De ene fractie wil meer accent in het een, de ander in het ander en soms wil men helemaal niks of men wil een nog grotere sprong voorwaarts.

Zo hoort het ook.

Deze projecten en het voorliggende voorstel geven Assen een goede boost voor 2014 en zijn voor de toekomst van onze stad van groot belang. En dat is iets waar we het hier met ons allen wel over eens kunnen zijn.

De fractie van de PvdA gaat akkoord met het werkprogramma 2014 en het voorbereidingskrediet 2014 voor de Florijnas.

Jaap van Oostrum