PvdA Assen: “Behoud JWF Kazerne voor Assen!”

8 februari 2022

De toekomst van de Johan Willem Friso Kazerne in Assen staat opnieuw ter discussie. Voor de derde keer wordt gesproken over het sluiten van de kazerne. De PvdA Assen is hiervan geschrokken. We zullen er alles aan doen om de JWF Kazerne voor Assen te behouden.

Onverteerbaar

Sluiting van de kazerne betekent het verlies van 1000 directe arbeidsplaatsen, 500 opleidingsplaatsen en de daarbij behorende indirecte werkgelegenheid in de regio Assen. Dat is onverteerbaar. Cindy Vorselman-Derksen, fractievoorzitter van de PvdA Assen: “De JWF Kazerne hoort in Assen en is onderdeel van ons DNA. Voor de PvdA voelt dit als de zoveelste maatregel die slecht uitpakt voor het Noorden.” Vorselman-Derksen doelt hiermee op een aantal recente ontwikkelingen: bijvoorbeeld de eerdere dreiging om de gevangenissen in Veenhuizen te sluiten, de sluiting van de kinderhartchirurgie in het UMCG en het blijven leegpompen van de gasvelden in Groningen en Drenthe.

Stem laten horen

Samen met de andere fracties in de gemeenteraad van Assen en met onze partijgenoten in de Drentse Staten laten wij onze stem horen tegen de sluiting van de kazerne. We hebben dit ook aangekaart bij de PvdA fractie in de Tweede Kamer.