Door op 26 oktober 2016

PvdA in heel Drenthe 24 uur op MKB-tour

Vrijdag 28 oktober 2016  gaat de PvdA tijdens een 24-uurs MKB-tour in gesprek met het midden- en kleinbedrijf (MKB) in Drenthe. Het MKB is een belangrijke motor achter de Drentse economie. De PvdA wil graag van het MKB horen wat er goed gaat en wat er (nog) beter kan. Thema’s als zorg, werk en duurzaamheid komen aan de orde en verder alle onderwerpen die het MKB graag met ons wil delen.

Per gemeente zijn teams gevormd met leden vanuit de gemeenteraden, Provinciale Staten en de Tweede Kamer, die elk ongeveer 8 bedrijven bezoeken in 24 uur. De vroege vogels beginnen als het nog donker is (bijvoorbeeld in gesprek met een bakker), gevolgd door bezoeken aan bedrijven tijdens reguliere werktijden en ’s avonds als de zon al weer onder is gegaan vinden de laatste gesprekken plaats (bijvoorbeeld bij een fabriek voor dierenvoeding).

We willen in één dag veel bedrijven bezoeken. In korte tijd willen we weten wat er speelt binnen het MKB in Drenthe. Maar het blijft niet alleen bij willen weten. We zorgen voor een goede terugkoppeling aan de bezochte bedrijven en we zetten acties uit; wat hebben we lokaal te organiseren, wat provinciaal en wat landelijk.

In de gemeente Assen gaat de PvdA op bezoek bij Winel – Maritieme Industrie; Animo – Koffiezetsystemen; Beeworkz – Werkgerichte dagbesteding; Faber Pallets – Pallets en kisten; Dit is Werk! – Participatie;  Jollein – Babykamertextiel en -accessoires.