Door op 12 december 2013

PvdA stelt Schriftelijke vragen aan het college over ontwikkeling Baggelhuizerplas

Op 20 december 2007 heeft de raad ingestemd met de uitvoering van een pakket aan maatregelen voor het vergroten van de aantrekkelijkheid van het recreatiegebied Baggelhuizerplas. Regelmatig heeft het college de raad geïnformeerd over de voortgang van de ontwikkelingen per brief in mei 2008 en in januari 2009.Na vijf jaar zou er een evaluatie plaatsvinden. In de lange termijnagenda staat volgens de PvdA fractie hierover echter niets opgenomen.

In de 3e rapportage van de Florijnas schrijft het college dat er gesprekken gevoerd worden met ondernemers in de TRZ en rond de Baggelhuizerplas. De vergunning voor het paviljoen verloopt op 25 juli 2014.

De fractie van de PvdA heeft naar aanleiding van het bovenstaande de volgende vragen aan het college:

1. Wanneer kan de raad nog een evaluatie verwachten ten aanzien van de ontwikkelingen van de Baggelhuizerplas?
2. Wat is de stand van zaken omtrent de gesprekken met ondernemers mede i.v.m. het aflopen van de vergunning in 2014?

De PvdA fractie is zeer benieuwd naar de reactie van het college.

Hilly Vrieling