Door op 10 april 2013

Schriftelijk vragen aan college pilot werkloze jongeren

De PvdA fractie heeft op 2 oktober 2012 schriftelijke vragen gesteld aan het college over de voortgang van de pilot werkloze jongeren. Op 28 april 2011 heeft de raad het PvdA initiatief raadsvoorstel “werkloze jongeren aan de slag bij de politie”aangenomen. De uitvoering van deze 2 jarige pilot is gestart op 20 september 2011.

Er zijn 12 werkloze jongeren gestart bij de politie in de ondersteuning bij hun administratieve taken.

We zijn nu halverwege de pilot en de fractie van de PvdA wil graag weten mede met het oog gericht op de toekomst, of de pilot verloopt volgens verwachting.

De PvdA fractie heeft daarom de volgende vragen aan het college.

1.    Is het college bereid de gemeenteraad te informeren over het aantal jongeren dat na de start in september 2011 nog deelneemt aan de pilot.

2.    Is het college bereid de gemeenteraad te informeren over de resultaten die bij de ondersteuning bij de politie hebben geleid tot meer blauw op straat.

3.    Als het  college bereid is bovengenoemde informatie te verstrekken, op welke termijn mogen we dan de uitkomst verwachten.