Door op 19 januari 2014

Vervolg vragen college ontwikkeling Baggelhuizerplas

De PvdA bedankt het college voor de beantwoording van de schriftelijke vragen van 12 december over de ontwikkeling van de Baggelhuizerplas. De antwoorden hebben voor de PvdA geleid tot een opmerking en tot nieuwe vragen.

Opmerkingen enquête bezoekers

De enquête die is gehouden in 2008, 2009 en 2010, is inmiddels meer dan 3 jaar oud. De conclusies die uit de enquête zijn getrokken, zijn daardoor inmiddels achterhaald. Dit zou in kunnen houden, dat de verbeterpunten die door bezoekers zijn opgesomd, misschien inmiddels zijn gerealiseerd. Graag wil de PvdA daar vanuit gaan, maar dat weet de fractie nu dus niet.

Gezien allerlei ontwikkelingen, vindt de PvdA het van belang te weten of na 2010 de bezoekersaantallen af- of toegenomen zijn.

Vragen aflopen vergunning

Het college heeft geantwoord dat ze de exploitatie van het paviljoen onder wil brengen bij een commerciële partij. In het voorjaar 2014 zal volgens de verwachting van het college een intentieverklaring getekend worden met ondernemers. Deze plannen zullen niet voor afloop van de vergunning op 25 juni, gerealiseerd zijn.

1. Heeft het college ook al gesprekken gevoerd met de huidige exploitant, Stichting De Hofstede over hun toekomst met betrekking tot de Baggelhuizerplas.

2. Is het college bereid, wanneer er gesprekken met commerciëlen plaatsvinden, in die gesprekken mee te nemen, dat betreffende ondernemers verplicht zijn, een aantal (2?) medewerkers in dienst te nemen die een afstand hebben tot de arbeidsmarkt, bijvoorbeeld vanuit Stichting De Hofstede.

De PvdA wacht de reactie van het college af.

Namens de PvdA fractie,

Hilly Vrieling