Door op 28 juni 2014

Weblog: Het gaat slecht met de PvdA! Het gaat goed met de PvdA!

Allereerst de uitleg over mijn ontrouw naar mijn weblog; weinig (!) geschreven de laatste maanden, in weerwil van mijn voornemens. Het aloude als uitleg; een te hoge stapel aan doedingen en om te voorkomen dat ie omvalt, haal je onder andere het weblog er af. Vanaf nu beterschap?!

Het gaat slecht met de PvdA!

Onderhand worden we de risee van de landelijke politiek, worden we niet serieus meer genomen. Op veel momenten herken ik mijn partij niet meer en stellen mijn PvdA iconen te vaak teleur. De uitgeklede zorg, het geknabbel aan uitkeringen en pensioenen, de zogenaamde vermarkting van publieke voorzieningen, weer naar Afghanistan, de “mantelzorgboete”, de moestuin. Ons PvdA profiel is flets en vaal geworden als resultaat van het gedwongen kabinetshuwelijk met de VVD. De kiezer wendt zich af.

Goed gemerkt tijdens de campagne in Assen voor de gemeenteraadsverkiezingen. Schokkend moment was een hoogoplopend gesprek met een trouw partijlid die aangaf na 50 jaar zijn lidmaatschap op te zeggen, naar huis ging, terugkwam en mij zijn verkregen PvdA speldjes in de handen duwde (25 jaar/zilver en 50 jaar/goud) met de opmerking; “doe er maar wat mee, ik ben er klaar mee”.

Wat mij betreft; ons waarden, uitgangspunten en principes weer oppakken en in stelling brengen binnen het kabinet. Of we oogsten of de zaak klapt, ’t een of ’t ander!! Alles is beter dan op deze manier als politieke partij wegkwijnen!

Het gaat goed met de PvdA!

Ik heb het goede gevoel; de nieuwe fractie is uit de startblokken en dat is veelbelovend gegaan. De samenwerking onderling is goed; er is ambitie en enthousiasme.

Met Albert als ervaren wethouder is de werkrelatie met ons als fractie ok en weten we ons in het college stevig vertegenwoordigd. Het nieuwe bestuur werkt zich in en maakt plannen voor de komende jaren. De bruggen tussen bestuur, wethouder en fractie lijken stevig en daarmee heeft onze afdeling hele mooie vooruitzichten om eendrachtig te werken aan onze partijidealen in het belang van onze stad en haar inwoners.

Martin Sagel