Door op 3 april 2017

Weblog Sensordossier: Onsje meer nuancering, eindelijk.

Nadat de gehele raad, behalve D66 en wij, weken bleven steken in de uitspraak  ‘geen cent meer naar sensor’,  was er zowaar afgelopen donderdag tijdens de raadsvergadering een meer genuanceerd geluid te horen. Let wel, de PvdA is net zo kritisch op het sensordossier als op het functioneren van de wethouder (geweest) daar wij hij o.a. in gebreke is geweest de Raad tijdig te informeren, maar ………. wij hebben steeds gepleit voor behoud van realiteitszin. Niet wegzakken in (gespeelde) frustraties maar willen zien welke mogelijkheden er nog zijn om de schade te beperken en de resterende mogelijkheden maximaal te benutten. Afgelopen donderdag gaven  de VVD, PLOP en de CU er dan toch nog blijk van dat ook te willen. Als zodanig een reëel debat over hoe verder met het fysieke glasvezelnetwerk en de daar aan gekoppelde sensoren. Enige dissonant was het voortdurende ‘geknaag en gezaag’ van het CDA. Mijn inziens politiek niet constructief.

Martin Sagel