PvdA Assen deelt Woonmanifest en zorgen over sluiting kazerne met fractievoorzitter Ploumen

28 februari 2022

PvdA fractievoorzitter Lilianne Ploumen bezocht zondagmiddag Assen. Ze ging met de lokale PvdA-fractie en inwoners in gesprek over een aantal thema’s.

Woonmanifest

De lokale afdeling overhandigde het Woonmanifest: hun plan om het woningtekort in Assen op te lossen. De PvdA Assen zet hierbij onder andere in op meer betaalbare woningen in alle segmenten, met de focus op woningen voor jongeren en senioren. Ook wil de PvdA Assen leegstand in het centrum tegengaan, door leegstaande panden versneld om te bouwen tot woningen. Daarnaast zet de PvdA in op alternatieve woon- en bouwvormen. Te denken valt aan tiny houses, knarrenhofjes en kantoorwoningen.

Lees ons Woonmanifest

JWF Kazerne

De PvdA Assen deelde ook hun zorgen over de dreigende sluiting van de JWF Kazerne. Cindy Vorselman-Derksen, lijsttrekker van de PvdA Assen: “Het is fijn dat we deze zorgen kunnen delen met onze fractievoorzitter uit de Tweede Kamer. Zo weten we dat onze zorgen ook den Haag bereiken.”